Saturday, July 14, 2012

Zaman yang berkurun lamanya :)

salam...selamat malam!!
agaknya dha berkurun aku tak buat entry kat blog aku ni...haha
terlebih maklum bahawa,aku ni sejak semester lepas memang terlalu sibuk aish.. =.="
tapi ditengah malam ni jari aku ni macam nak menaip pula
(selain menaip kerja slideshow aku yg beratus-ratus slide tuh -,-)

Baiklah, disebabkan aku inspired by someone(betul kah BI aku tuh ah??hahaha)
jadi malam ni aku nak post entry pasal zaman persekolahan dulu,
yala teringat kata-kata Abah( lect semasa semester 1 dulu)
dia kata : kamu ni masih fikir kamu ni di sekolah menengah lagi...

so, anggaplah gambar kat bawah ni macam aku mengimbau kenangan silam hahaha...


gambar 1 
huh..yang ni budak-budak kelas ICT dan perakaunan, yang tak seberapa nak hensem kat tengah tu aku,
dan ya...aku rindu nak pakai necktie pengawas dgn melonggarkannnya..
serta,damn aku rindu subjek Ekonomi asas...dan ICT itu pun sebab boleh online kat bilik komputer...


 gambar 2
yang ni pula,gambar budak lelaki 4 Ibnu Sina..
muka masih lagi suci gitu hahaha,tapi matang ok..haha matang la sangat..
dorang ni la yang sedarkan aku tentang kemampuan aku untuk jadi seorang guru =.="
rindu sangat dengan dorang ni, terutama geng Kiri aku( geng menulis tangan kidal )

gambar 3
versi aku botak..hahaha
seingat aku lah waktu ni diwajibkan ahli kadet polis yang nak buat latihan menembak
untuk botakkan kepala =.="
owh ya lupa nak mention, aku ni pasal kadet polis dan kawad kira tak boleh dipisahkan,
walaupun aku sertai kadet polis semasa form 3 selepas berpindah dari KRS
aku pindah pun sebab rasa disiplin yang kadet polis terapkan amat tinggi,
so, menjadi ahli kadet polis yang aktif... jadi gambar kat atas ni adalah semasa
aku kat lapang sasar... Rindu ngan lapang sasar tuh ;(

gambar 4
lagi gambar kadet polis,kali ni semasa sambutan Hari Kor Kadet Polis 
yang berlangsung di Pekan Membakut, fuh memang best la masa tuh kena berdiri hampir 1 jam
yang penting pengalaman kan?? owh ya..yang kat tengah tuh, cikgu pengiring ok
bukan kawan hahaha...

gambar 5 (pra- terakhir)
haha...nama pun pra terakhir,jadi aku bagi tengok minggu terakhir aku kat sekolah
iaitu semasa pra-U 2010..
yup aku masuk untuk 2 minggu sahaja,dan sempat mengurus sambutan hari guru
bersama PERTENA SMKM 2
dan semasa mengurus sambutan tersebut, masih terngiang-ngiang di telinga aku
sampai sekarang, apa yang cikgu aku cakap kepada aku masa tuh...
dan menjadi penguat semangat aku hingga ke hari ini..terima kasih Cikgu...

jadi, itu sahaja...kenangan masa lampau hahaha
kenangan yang tak mampu aku lupakan,
hope next time aku dapat rakamkan kenangan masa kini...
salam.......

gambar akhir......
rindu kamu semua..... ;)