Monday, March 21, 2011

Bicara Kepada Hawa...

Salam Semua...

Kali ini aku ikhlas berbicara,bukan apa cuma ingin perbetulkan kesilapan kita. Hawa anda perlu sedar ada dia menanti anda,kerana tanpa kamu dia tidak bernyawa.
Maaf aku update mcm ini...hihi..aku punya pengalaman yang kurang terhadap cinta,tolong perbetulkan aku jika aku silap. Namun,aku sebagai lelaki mengakui yang kami pernah menangis kerna cinta. Memang sakit sgt hati ini saat itu,dan aku ada pesanan untuk mu hawa.


Setia seperti mana Adam Setia padamu..
Hawa...kami setia kepada semua wanita yang kami cintai,dan jika kami(lelaki)kata kami setia sampai mati..tolong jangan fikir itu cuma ayat untuk memenangi hati kamu..aku pernah menangis kerna dia...dan aku juga puas melihat rakan menangis kerana hawanya..aku Cuma ingin kata yang lelaki sentiasa setia kepada kamu walau kamu marah,ataupun kamu jauh dihujung dunia..kerana apa Adam Cinta Hawanya...
(kalau ko baca ni...aku Cuma nak ko taw yang aku setia sama ko...dan aku tunggu kau L )

Percaya seperti mana Adam Percaya padamu...
Percaya...merupakan ayat yang sangat penting dalam percintaan,kalau kamu xpercaya dengan dia..maka akan terjadilah episod kecurangan,tolong percaya dia dan jangan sesekali meragui dia kerana dia tidak pernah meragui kamu..kerana kamu segala-galanya bagi dirinya(lelaki)
(aku percaya sama ko...erm...inilah kata2 1st aku ucap sama ko masa kita kaple dulu kan?)


Jujur seperti mana Adam Jujur padamu...
Jujur...kalau kamu jujur dengan dia maka dia akan jujur padamu...xkira la apapun rahsia,jika kamu sayang dengan dia dan dia sayang dengan kamu..maka semua rahsia adalah antara kamu berdua...aku cakap benar..kerana tidak ada Adam yang ingin Hawanya ditimpa masalah kerana dia membocorkan rahsia  antara mereka berdua...kerana dia(lelaki)  sayang dengan kamu...jadi tolong jujur jika kamu ingin bahagia,kekadang kami(lelaki)terlalu sayang dengan kamu(perempuan)maka kami akan mula memikirkan benda yang tidak sepatutnya,dan kerana itu akan berlaku pertelingkahan.
(aku tak pernah tipu ko...aku sayang ko jadi aku xpernah terfikir ingin tipu ko..tolong??)

Dan yang terakhir ,,,,

Fahami seperti mana Adam Fahami dirimu...
Fahami Adammu...hawa nasihat aku kepada kamu..tolong fahami lelaki seperti mana lelaki fahami kamu,tidak adil jika hanya lelaki yang fahami kamu...di sini aku ada beberapa persoalan untuk kamu...

Mengapa kamu kata lelaki mengongkong kamu?
Lelaki terlalu syg kamu,dan bila lelaki syg kepada seseorang dia akan menjadi overprotective...dan ini aku akui sendiri wahai kaum hawa...sebab itu bila kamu pergi kemana-mana.Adam akan bertanya..
  1. Awak...awak bwt apa?
  2. Awak...awak dha makan
  3.  Awak...awak pergi dengan sapa?
  4. Awak...awak hati-hati ya???

(berulang-ulang kali kan???aku ada pengalaman ni..)
Hawa...sedarlah semua pertanyaan yang Adammu berikan bukannya bermaksud untuk mengongkong kamu...tetapi sebenarnya dia risau akan keadaan kamu..dia risau akan terjadi benda yang tak baik kepada kamu..dan padanya kamu la satu-satunya yang dia sayang..
Aku harap Hawa kamu sedar betapa deritanya Adam(lelaki)bila kamu kata dia mengongkong kamu...aku harap kamu faham apa yang aku ingin sampaikan...jika kamu sayang dia,sayangilah dia sepenuh hati cubalah menangi hatinya kembali..kerana hatinya terhiris dengan madah mu di lewat hari..

(ni adalah berdasarkan pengalaman aku melihat rakan aku menderita...dan aku Cuma ingin dia tidak dibuat seperti itu lagi kerana ada wanita yang tidak mengenali dirinya lagi dan tidak faham mengapa dia berbuat begitu..)
p/s: tolong faham mengapa aku buat macam tu...kenapa aku berubah begini??tolong fahami aku??